Saint-Etienne, oraş gazdă la EURO 2016

 
Prezentare

Saint-Étienne se mândreşte cu rolul său de mare oraş industrial. Loc al contrastelor, Saint-Étienne trece dincolo de tradiţia sa muncitorească, profitând de avantajele comunităţii bine închegate. Cunoscut ca şi centru al armelor și bicicletelor, al exploatărilor miniere, oraşul nu-şi uită istoria, ci se inspiră din ea. Creativitatea folosită în alte timpuri în sectorul industrial merge acum spre partea de design, Saint-Étienne fiind singurul oraş francez ce a primit din partea UNESCO titlul de Oraş Creativ.

Cadrul natural spectaculos completează imaginea, Parcul Natural Regional Pilat şi defileurile Loirei fiind în imediata apropiere.

Scurt istoric

Spre deosebire de cele mai multe orașe franceze, Saint-Étienne nu este atestat în antichitate. Puținele vestigii găsite de arheologi în zonă nu determină o istorie certă, câteva obiecte romane fiind decoperite cu ocazia unor săpături realizate în 1883 și 1895. Parohia Saint-Étienne-de-Furan a fost ctitorită de Seniorul Saint-Priest-en-Jarez, iar castelul acestuia este menționat prima oară în 1167.

Importanța urbei crește începând cu anul 1535, când regele Francisc I îl trimite la Saint-Étienne pe inginerul Virgile pentru a construi aici ateliere care să producă arme pentru războaiele din Italia. În 1592 se afirma deja că „acest oraș este celebru în întreaga Europă pentru atelierele sale aidoma forjelor lui Vulcan, în care se fabrică arme militare și de vânătoare”. În 1669, la Saint-Étienne funcționau peste 600 de armurieri. Dezvoltându-se concomitent și alte meșteșuguri, orașul ajunge în secolul XVII la o populație de 23.000 de locuitori. După Revoluția din 1789, municipalitatea și cetățenii au dobândit noi terenuri expropriate de la Biserică și nobilimea locală. În timpul revoluției industriale s-au dezvoltat metalurgia și industria extractivă, în particular exploatarea resurselor de cărbune.

Orașul Saint-Étienne este singurul oraș francez care a folosit în mod continuu, până în prezent, tramvaiul ca mijloc principal de transport. Rețeaua de tramvai datează din 1881. După o ascensiune economică spectaculoasă, neîntreruptă decât de Marea Criză și de războaiele mondiale, economia a cunoscut o cădere abruptă în anii ’80 ai secolului trecut. Economia a început să se redreseze, iar, în prezent, Saint-Étienne este inima unei zone cu 2,9 milioane de locuitori care dă peste 1,2 milioane de locuri de muncă în Hexagon.

Distanţe

  • Bordeaux
    528 km
  • Lens
    728 km
  • Lille
    750 km
  • Lyon
    62 km
  • Marseille
    332 km
  • Nice
    489 km
  • Paris
    524 km
  • Saint-Denis
    537 km
  • Toulouse
    535 km

Meciuri la Saint-Etienne