Logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016
Logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016

Logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016

Logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016 îşi propune să dea turneului o tuşă de personalitate, reunind într-o singură temă vizuală elemente ale diversităţii artistice franceze cât şi frumuseţea jocului de fotbal.
Articol scris de Marius Adomnicăi
7 august 2014

Logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016

Ca şi în cazul Campionatului European 2012, logo-ul turneului final din Franţa 2016 a fost conceput de către Brandia Central, compania portugheză cu studiouri creative aflate în Europa, America de Sud şi Africa.

Pornind de la tema „Celebrând arta fotbalului”, logo-ul Campionatului European de Fotbal 2016 îşi propune să dea turneului o tuşă de personalitate, reunind într-o singură temă vizuală elemente ale diversităţii artistice franceze cât şi frumuseţea jocului de fotbal.

Tema centrală a logo-ului, trofeul Henri Delaunay, este susţinută de simboluri a diverse curente artistice, cum ar fi art-deco, avantgardismul sau arta brută. Ţara gazdă este reprezentată prin culorile drapelului său, acestea acoperind trofeul, cât şi prin hexagonul cu dublă însemnătate: pe de o parte „L’Hexagone”, numele sub care e cunoscută Franţa datorită formei sale geografice, iar pe de alta forma tradiţională a unui petic al mingii de fotbal.

În dorinţa de a accentua importanţa preliminariilor unui turneu final, UEFA a decis ca şi acestea să aibă o identitate vizuală proprie, creată tot de către Brandia Central. Aceasta va fi utilizată atât pentru preliminariile Campionatului European de Fotbal 2016 cât şi pentru preliminariile Campionatului Mondial de Fotbal 2018, ce urmează a fi găzduit de către Rusia. Logo-ul preliminariilor este mai puţin încărcat, fiind format doar din două elemente, un tricou încorporat într-o inimă, şi e menit să transmită viziunea UEFA asupra preliminariilor, concentrată în mesajul „Joacă din inimă”.

Comentarii