Ronny Deila
Ronny Deila

Antrenorul lui Celtic critică raportul lui Roy Hodgson cu jucătorii tineri

Ronny Deila a discutat despre perioada în care a lucrat alături de actualul selecţioner al Angliei, Roy Hodgson, la echipa Viking
Articol scris de Răzvan Mitacu
4 mai 2015

Ronny Deila a dezvăluit că nu aprobă modalitatea în care selecţionerul echipei naţionale a Angliei, Roy Hodgson, gestionează şi pregăteşte tinerii jucători înainte de meci. Actualul antrenor al celor de la Celtic s-a aflat sub comanda lui Hodgson în urmă cu un deceniu, la formaţia norvegiană Viking Stavanger.

De-a lungul unui discurs de aproximativ 40 de minute susţinut pe tema tehnicilor de comunicare, Ronny Deila, care este profesor în Norvegia, a precizat că intra pe teren cu teama de a nu greşi din cauza comportamentului fostului tehnician al lui Inter Milan şi Liverpool: „În momentul în care mă duc la un jucător tânăr şi îi spun ‘Dacă astăzi nu joci bine, banca de rezerve te aşteaptă în următoarele săptămâni’, atunci jucătorul se va gândi ‘OK, nu trebuie sa fac greşeli. Voi intra pe teren pentru a nu face greşeli’, ceea ce este o atitudine greşită, deoarece determină jucătorii să nu îşi mai asume responsabilitatea şi să se limiteze doar la lucrurile de bază, pentru a nu greşi.” – afirmă Deila.

„Am avut acestă experienţă cu Roy Hodgson în 2005, când a antrenat pe Viking, iar eu eram jucător. A fost foarte dificil, din fericire pentru mine aveam 30 de ani, dar chiar şi aşa de fiecare dată când intram pe teren mă gândeam ‘Astăzi nu trebuie să fiu văzut, nu trebuie să fac nicio greşeală.’ Eram nervos înainte de fiecare partidă, nu mai exista acea placere şi nerăbdare de a intra pe teren pentru a juca fotbal. Desigur, ca jucător trebui să fii puternic din punct de vedere mental, însă din punctul meu de vedere cei mai buni antrenori şi cei mai buni lideri ştiu să creeze contextul pentru ca oamenii alături de care lucrează să se poată exprima cel mai bine. Arată încredere şi rămân calmi, ştiu să înlăture presiunea şi să valorifice calităţile jucătorilor.” – concluzionează Ronny Deila, care a câştigat titlul în 2013 cu echipa norvegiană Strømsgodset, unde l-a avut sub comanda sa pe tânărul Martin Odegaard, ajuns între timp la Real Madrid.